کد خبر: ۲۳۴۳۴۵
تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۳
به گفته نماینده کارگران در شورای عالی کار، در جلسه شب گذشته شورای عالی کار، وزیر اقتصاد اعلام کرد «حامل پیام رئیس‌جمهور که حامی قشر محرومان است، هست و باید نظر کارگران را جلب کنیم».

به گزارش همشهری آنلاین، آیت اسدی، نماینده کارگران در شورای عالی کار در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، اظهار کرد: بنا بر فرمایش مقام معظم رهبری، کارگران ستون فقرات تولید جامعه هستند.

وی گفت: ‌وزیر اقتصاد شب گذشته در جلسه شورای عالی کار اعلام کرد که «حامل پیام رئیس‌جمهور که حامی قشر محرومان است، هست و باید نظر کارگران را جلب کنیم».

وی گفت: ما نمایندگان کارگران ماده ۴۱ قانون کار را قبول داریم، بُعد خانوار کارگری را طبق گزارش مرکز آمار ۳.۳ نفر قبول داریم، نرخ تورم ۴۲.۵ درصدی را قبول داریم، قیمت اقلام سبد معیشت خانوار کارگری را بر اساس میانگین قیمت‌های جامعه و نه براساس حداقل نرخ، می پذیریم‌.

وی افزود: سبد معیشت را هم بر اساس آنچه در این دولت تنظیم شده و امضا کردیم قبول داریم، اما دهک خانوار کارگری ۴ را قبول نداریم تا به بهانه یارانه‌ حقوق کمتری بگیرند،‌ طبق روال گذشته کارگر باید در دهک ۶ یا ۷ باشد.

نماینده کارگران در شورای عالی کار با بیان این که نرخ بیمه‌نامه‌های شخص ثالث از دیروز ۳۵.۵ درصد افزایش یافته است، گفت: با این مصوبه شورای عالی بیمه، نرخ تورم پیش‌بینی سال آینده حداقل ۳۵ درصد هدفگذاری شده است، بنابراین خود دولت تورم را کلید زده است.

اسدی در مورد این که وزیر کار ادعان داشته حقوق کارگران مانند کارمندان ۲۰ درصد افزایش یابد، گفت: کارگر امنیت شغلی ندارد، در حالی که کارمند رسمی است، کارمندان در دوره کرونا با ۵۰ درصد نیرو کار می کردند و حقوق کامل می‌گرفتند، اما در کارگر چنین چیزی نیست.

وی ادامه داد: کارمندان ماهانه ۱۰۰ تا ۱۵۰ ساعت اضافه کار نکرده می‌گیرند، اما کارگر یک ساعت اضافه کار تشویقی هم ندارد، کارمند انواع سبد معیشت و بن می‌گیرد، اما کارگر چنین چیزی ندارد و فقط حقوق دارد.

اسدی در مورد تصویب کارگروه مسکن کارگری نیز گفت: این هم مثل مزد منطقه‌ای برای انحراف افکار است، زیرا ۶ ماه قبل آن را تصویب کردیم و وزیر کار قول داد همه امکانات وزارتخانه برای مسکن کارگر در اختیار قرار گیرد، اما کاری از پیش نرفت و دوباره می خواهند مصوبه قبلی را تصویب کنند.

وی گفت: مسکن و زمین در اختیار وزارت راه و شهرسازی است، قبلا با وزارت راه و شهرسازی قرارداد بستند که ۲۰۰ هزار مسکن کارگری درست کنند، اما شما بهتر می‌دانید چند واحد درست کردند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار